Hembakat av alla dess slag!

Alla inlägg under januari 2012

Av Therese Andersson - 21 januari 2012 23:24

När gubben i huset fyllde år så var jag ju tvungen att göra en tårta till honom.

Han skulle minsann ha en stoor tårta för vi visste ju inte hur många som kom för att fira honom ;)


När han sett tårtan så tyckte han visserligen att det var fin, men han blev besviken på att där inte var någon fin dekoration på, alltså någon figur...

Men ibland tycker jag nästan det enkla kan vara minst lika snyggt! Och färgerna gillar jag skarpt!!

Det tar ju en bra stund även att "bara" kavla ut och stansa ut massor av stjärnor och limma dit!


   

Ljus botten, fylld med 3 lager bestående av först jordgubbsmousse, sen vaniljmousse och till sist chokladmousse!

Spacklad med grädde, täckt och dekorerad med sockerpasta!


Av Therese Andersson - 21 januari 2012 23:17

Lottas överraskningstårta blev med en söt liten nalle på!

Älskar miranda nallar och var bara tvungen att testa mig på att göra en... Det var inte så värst svårt ;)


Självklart skulle tårtan vara rosa och lite extra pampig blev den med rutmönster och pärlor på sidorna!


       
Lilla nallen sitter mjukt på en liten filt ;)


Tårtan bestod av:

Ljus botten, fylld med banankräm och chokladmousse.

Spacklad med grädde, täckt med marsipan och dekorerad med sockerpasta!

Presentation


I denna bloggen samlar jag alla mina bakverk och tårtor! Hoppas ni blir frestade!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards