Hembakat av alla dess slag!

Alla inlägg under oktober 2012

Av Therese Andersson - 20 oktober 2012 23:36

Tårtor till Majas namnfest.







Tårtorna består av:

Ljusa bottnar, fyllda med blåbärsmousse, blåbär och vaniljmousse.

Spacklade med grädde och täckta och dekorerade med marsipan.



För en gångs skull så fick jag ju vara med på festen när tårtan skulle serveras så jag fick provsmaka ;)

Och jag måste säga att jag älskar fyllningen med blåbärsmousse.

Sen att den passade in i årstiden var ju bara en bonus ;)

Av Therese Andersson - 20 oktober 2012 23:34

Studenttårtorna jag gjorde i somras.





 


Ljusa bottnar i alla tårtorna.

Fyllningarna varierar med antingen klassisk prinsesstårta, dvs jordgubbssylt och vaniljkräm, och de andra är jordgubbsmousse och chokladmousse.

Spacklade med vaniljgrädde.

Täckt och dekorerade med sockerpasta!

Ovido - Quiz & Flashcards