Hembakat av alla dess slag!

Alla inlägg under maj 2012

Av Therese Andersson - 13 maj 2012 23:51

Idag när lilla Kajsa skulle ha sitt kalas så ville hon gärna ha en tårta med bamse på!


Då gjorde hennes mamma självklart en beställning på en sådan tårta av mig ;)


På grund av tidsbrist så blev det ingen modellerad bamse, vilket jag inte tror hade blivit så bra ändå.


Så istället gjorde jag så att själva tårtan skulle se ut som en burk dunderhonung med texten dunder Kajsa istället för dunder honung... Sen fick Bamse ligga ovanpå istället och hålla upp 2:an med sina starka armar ;)


       


Chokladbotten, fylld med banankräm.

Spacklad med grädde. Täckt med marsipan och dekorerad med sockerpasta!

Av Therese Andersson - 9 maj 2012 22:00

Tänkte testa något annat än att göra "vanlig" tårta så jag svängde ihop en morotskaka/tårta.


Jag gjorde 2 morotskakor, inte så tjocka. Sedan gjorde jag cream cheese frosting och la som fyllning mellan kakorna.

Sedan spacklade jag även kakorna med samma frosting så blev det som en fin tårta.


Dekorerade med rödfärgade kokosflingor.


 

Av Therese Andersson - 9 maj 2012 21:51

Mias födelsedagstårta fick bli en bondgårdstårta!

Jag hade gjort djuren för ett bra tag sedan så därför tog det inte så lång tid att göra själva tårtan...



           
Ljus botten, fylld med banankräm.

Spacklad med grädde. Täckt och dekorerad med marsipan och sockerpasta.

Djuren är gjorda i sockerpasta.

Av Therese Andersson - 9 maj 2012 21:48

Till Mias kalas hade jag gjort chokladcupcakes med färska hallon i.

Som frosting hade jag vaniljgrädde. 


    


Som dekorering hade jag lite färgad kokos och en liten blomma i sockerpasta.

Ovido - Quiz & Flashcards